fredag 27 maj 2011

Fördomar?

Jag var i portugal när jag var 13 och skulle kolla på tjurfäcktning inbillade mig att jag var relativt fördomsfri.
Men efter ett tag när man sett hur blodet rann längsmed såren på det stackars djuret så bestämde vi oss för att det inte var något som vi ville vara delaktiga i så vi gick långt innan det var klart.

jag är inte perfeckt långt ifrån. Men fördomar har nog en hel del av oss och jag är ändå glad över att jag inte har klantat till det så mycket i mitt liv. har inte råkat ut för några graviditeter.( Det ända jag har som jag kan räkna som minna bard är minna 2 vackra gecko ödlor)

 Om man ser på den yngre generationen. För 10 år sedan då jag var tonåring var jag inte ute på helgerna och söp skallen i bitar. Nej jag tränade på landslagsnivå i en kamsport kudo och tog SM medaljer 6 stycken totalt. Men drivkraften ser kanske anorlunda ut med dagens bloggungdommar. Men det är inte enkelt att vara ung i samhället heller med höga prestations krav på att se bra ut. Prestera bra i skolan på det med.

Försöker se det hela i ett långsiktigt perspektiv men inte lätt kanske roligare vara som en dagslända och leva för dagen men man måste ändå ha lite koll på morgondagen. Ser pengar som en trygghet.

jag har iallafall mitt på det torra med en helt underbar fantastik sambo och fästman som gör mig lycking och lyserupp min vardag.

kanske var det bättre förr om inte enklare vem vet...

men vem har inte fördommar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar